Jak jsme už nedávno psali na našich stránkách, náplní hodin kroužku výpočetní techniky v tomto školním roce jsou základy programování. Na rozdíl od minulých let, kdy jsme se zaměřili mimo jiné na hypertextový značkovací jazyk a sestavovali jednoduché webové stránky, v letošním roce jsme zvolili jiný směr: vizuální programovací jazyky. Žáci se už nezabývají příkazy v textové podobě, ale pomocí myši přesouvají a různě propojují v příslušném programu různobarevná políčka – programovací příkazy. Takový postup je určitě přehlednější, poskytuje nové možnosti učiteli i žáku, ale především nás více baví. Tak tomu bylo na začátku školního roku v práci s programem EasyLogo, pak s programem Scratch.
Začátek druhého pololetí letošního školního roku je pak ve znamení „malého robůtka s velkým mozkem“, známého pod názvem Ozobot. Naše škola zakoupila hned několik těchto inteligentních hraček. Ani se nechce věřit, že tato malá plastová kulička může být pro nás branou k pochopení vědy, která nás přenáší do budoucnosti – robotiky. Pro začátek si vezmeme jen pár fixů, papír a nakreslíme Ozobotovi dráhy plné křižovatek, zatáček a hlavně příkazů – ozokódů, pak zkusíme také využít pro práci s Ozobotem naše nově pořízené školní iPady při řešení jednoduchých logických úkolů. Držte nám palce!
PhDr. Antonín Januška