• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • O škole
  • eBezpečnost
  • Základní informace
  • Podmínky přijetí
  • Výuka angličtiny
  • Základy programování
  • Wellbeing ve škole
  • Projekty
    • Program Erasmus+
      • Erasmus+ Partnerství škol
        • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
        • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
        • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
        • KA2 2019 - Energytech Journey
        • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
        • KA2 2017 - C.L.I.L.
        • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
        • Comenius 2013
      • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
        • Akreditace 2021-2027
        • Erasmus+ KA1 2018
        • Erasmus+ KA1 2017
        • Erasmus+ KA1 2016
        • Erasmus+ KA1 2015
    • eTwinning
      • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
      • Step up, Face the Challenge - 2020
      • Valentines 2017
      • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
      • Postcards - 1st March
      • Playing Maths in the Classroom
      • Faster, Higher, Stronger
    • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
    • Laterna Futuri
    • Česko-japonská spolupráce
    • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
    • Ukončené projekty
      • EU peníze školám
      • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
      • Let 's speak together
      • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
      • Škola v pohybu
      • Blended learning
      • Šablony pro Klíč
      • Centra pro udržitelnou budoucnost
      • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
      • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
      • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
      • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
      • Kariérové poradenství
      • Digitalizujeme školu
  • eBezpečnost
  • Hledáme - volná pracovní místa
  • Napsali o nás
  • GDPR
  • Výroční zpráva

Kalendář

Všechny události

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025
Velikonoční přání pro obyvatele Senior centra v Novém Boru
Velikonoční přání pro obyvatele Senior centra v Novém Boru
4. 5. 2025

eBezpečnost

Úvod

V Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. věříme, že ICT jsou ústředním bodem všech aspektů učení; pro děti ve škole, dospělé i v širší komunitě. Informační a komunikační technologie v 21. století jsou základním zdrojem pro podporu učení a výuky a pro důležitou roli v každodenním životě dětí, mladých lidí a dospělých. V důsledku toho musíme stavět na využívání těchto technologií, abychom našim mladým lidem poskytli dovednosti pro přístup k celoživotnímu učení a zaměstnání.

Informační a komunikační technologie pokrývá širokou škálu zdrojů, včetně; webové a mobilní učení. Je také důležité si uvědomit neustálý a rychlý vývoj ICT v naší společnosti jako celku. V současné době internetové technologie, které děti používají ve třídě i mimo ni, zahrnují:

  • Webové stránky
  • Učební platformy a virtuální učební prostředí
  • E-mail a zprávy
  • Chatovací místnosti a sociální sítě
  • Blogy
  • Podcasting
  • Video vysílání
  • Stahování hudby
  • Hry
  • Mobilní / chytré telefony s textem, videem nebo webem
  • Další mobilní zařízení s webovými funkcemi

Všichni uživatelé si musí být vědomi rozsahu rizik spojených s používáním těchto internetových technologií.

Na Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. chápeme odpovědnost za vzdělávání našich žáků v otázkách elektronické bezpečnosti; naučit je vhodnému chování a schopnostem kritického myšlení, které jim umožní zůstat v bezpečí a legálně při používání internetu a souvisejících technologií v kontextu třídy i mimo ni. Tato politika elektronické bezpečnosti odráží potřebu zvýšit povědomí o bezpečnostních otázkách souvisejících s informačními systémy a elektronickou komunikací jako celkem.

Celoškolní přístup

Všichni členové školní komunity mají odpovědnost za propagaci a podporu bezpečného chování ve svých učebnách a dodržování postupů e-bezpečnosti ve škole. Vedoucí pracovníci v oblasti ICT zajišťují, aby měli aktuální informace o aktuálních pokynech a problémech prostřednictvím relevantních organizací. Všichni zaměstnanci jsou obeznámeni s politikou školy, včetně:

  • bezpečného používání e-mailu
  • bezpečného používání internetu
  • bezpečného používání školní sítě, vybavení a dat
  • bezpečného používání digitálních obrázků a digitálních technologií, jako jsou mobilní telefony a digitální fotoaparáty
  • zveřejnění informací / fotografií žáků na webových stránkách školy
  • postupy v případě zneužití technologie kterýmkoli členem školní komunity
  • jejich role při poskytování vzdělávání v oblasti e-bezpečnosti pro žáky.

Zaměstnanci jsou pravidelně upozorňováni / informováni o e-bezpečnosti a noví zaměstnanci a studenti dostávají informace o zásadách přijatelného používání školy jako součást svého začlenění do školy. 

Elektronická bezpečnost v učebních osnovách

Informační a komunikační technologie a online zdroje se v osnovách stále častěji používají. Věříme, že je nezbytné, aby bylo vedení v oblasti e-bezpečnosti poskytováno žákům pravidelně a smysluplně. Neustále hledáme nové příležitosti k podpoře elektronické bezpečnosti. Učební osnovy předmětu IT a ostatních předmětů postihují oblasti e-bezpečnosti:

  • Vzdělávání žáků o nebezpečích technologií, se kterými se lze setkat mimo školu, probíhá neformálně, když se naskytnou příležitosti, a je součástí učebních osnov.
  • Žáci jsou vyučováni o autorských právech a respektování informací, obrázků atd. Jiných lidí prostřednictvím diskuse, modelování a aktivit v rámci osnov ICT.
  • Žáci si jsou vědomi dopadu online šikany a učí se, jak hledat pomoc, pokud se jich tyto problémy týkají. Žáci si také uvědomují, kde hledat radu nebo pomoc, pokud se setkají s problémy při používání internetu a souvisejících technologií (kyberšikana)
  • Žáci se učí kriticky hodnotit materiály a osvojovat si dobré vyhledávací dovednosti prostřednictvím průřezových modelů učitelů, diskusí a prostřednictvím osnov ICT
  • Žáci jsou poučeni o rizicích spojených s používáním sociálních médií, zejména pokud jsou kontaktováni lidmi, které neznají

Kyberšikana

Kyberšikanou je používání IKT, zejména mobilních telefonů a internetu, k úmyslnému osočení někoho jiného. Celá školní komunita je povinna chránit všechny své členy a zajišťovat bezpečné a zdravé životní prostředí. 

Běžné typy kybernetických útoků

  • Zde jsou zahrnuty textové zprávy, které ohrožují nebo způsobují obavy, a to „bluejacking“ (odesílání anonymních textových zpráv na krátké vzdálenosti pomocí bezdrátové technologie „Bluetooth“).
  • Fotografie / videoklipy prostřednictvím fotoaparátů mobilních telefonů - obrázky zasílané ostatním, aby se oběť cítila ohrožena nebo v rozpacích.
  • Hovory přes mobilní telefon - tiché hovory nebo hrubé zprávy; nebo krádež telefonu oběti a jeho používání k obtěžování ostatních, aby se domnívali, že je oběť odpovědná.
  • E-maily - e-maily s vyhrožováním nebo šikanováním, často zasílané pod pseudonymem nebo jménem někoho jiného.
  • Šikana v chatovací místnosti - hrozivé nebo zneklidňující reakce na děti nebo mladé lidi, když jsou ve webových chatovacích místnostech.
  • Instant messaging (IM) - nepříjemné zprávy zasílané, zatímco děti vedou konverzace v reálném čase online pomocí MSM 
  • Šikana prostřednictvím webových stránek a stránek sociálních sítí - používání pomlouvačných blogů, osobních webových stránek a online osobních stránek „vlastního webového prostoru“.

Nejlepší způsob, jak se s kyberšikanou vypořádat, je v první řadě zabránit tomu, aby k ní došlo, a mít jasné kroky, které je třeba podniknout, když na ni budete reagovat.

Předcházení kyberšikaně

Je důležité, abychom ve spolupráci se žáky a rodiči vzdělávali o kyberšikaně jako součást našeho vzdělávacího programu elektronické bezpečnosti.

Měli by:

  • porozumět tomu, jak tyto technologie bezpečně používat, a vědět o rizicích a důsledcích jejich zneužití
  • vědět, co dělat, pokud jsou oni nebo někdo, koho znají, obtěžováni kybernetickou šikanou.
  • nahlásit jakékoli problémy s kyberšikanou. Pokud mají problém, mohou si o tom promluvit se školou, rodiči, policií, mobilní sítí (pro telefon) nebo poskytovatelem internetových služeb (ISP).

Pravidla bezpečného používání internetu

PRO DĚTI: 

  • Nikdy nesděluj adresu svého bydliště, telefonní číslo domů nebo adresu školy, kam chodíš, jména a adresy rodičů a rodinných příslušníků i jejich telefonní čísla do práce, někomu, s kým jsi se seznámil/a prostřednictvím internetu, jestliže Ti to rodiče (nebo lidé, kteří se o Tebe starají) přímo nedovolí. 
  • Pokud se neporadíš s rodiči, neposílej nikomu po internetu fotografii, číslo kreditní karty nebo podrobnosti o bankovním účtu a vůbec žádné osobní údaje. 
  • Nikdy nikomu, ani nejlepšímu příteli, neprozraď heslo nebo přihlašovací jméno své internetové stránky nebo počítače. 
  • Nikdy si bez svolení rodičů nedomlouvej osobní schůzku s někým, s kým jsi se seznámil/a prostřednictvím internetu. Doma musí bezpodmínečně vědět, kam jdeš a proč. I když Ti rodiče (nebo lidé, kteří se o Tebe starají) dovolí se s takovým člověkem sejít, nechoď na schůzku sám/sama a sejděte se na bezpečném veřejném místě. 
  • Nikdy nepokračuj v chatování, když se Ti bude zdát, že se tam probírají věci, které Tě budou přivádět do rozpaků nebo Tě vyděsí. Vždy o takovém zážitku řekni rodičům (nebo lidem, kteří se o Tebe starají). 
  • Nikdy neodpovídej na zlé, urážlivé, nevkusné nebo hrubé e-maily. Není Tvoje vina, že jsi tyto zprávy dostal/a. Když se Ti to stane, oznam to rodičům. 
  • Nikdy neotvírej soubory přiložené k elektronickým zprávám (e-mailům), pokud přijdou od lidí nebo z míst, které neznáš. Mohou obsahovat viry nebo jiné programy, které by mohly zničit důležité informace a významně poškodit software počítače. 
  • Vždy řekni rodičům (nebo lidem, kteří se o Tebe starají) o všech případech nepříjemných, vulgárních výrazů na internetu, totéž platí pro obrázky s vulgární tematikou. 
  • Vždy buď sám/sama sebou a nezkoušej si hrát na někoho, kým nejsi (na staršího, na osobu jiného pohlaví apod.). 
  • Vždy pamatuj na následující pravidlo a chovej se podle něho: jestliže některá webová stránka bude obsahovat upozornění, že je určena jen pro dospělé nebo jen pro lidi od určitého věku, musí se to respektovat a ti, kteří nevyhovují kritériím nemají takovou stránku otevírat. 
  • Domluv se s rodiči na pravidlech používání internetu a poctivě je dodržuj. Především se domluv, kdy můžeš internet používat a jak dlouho. 
  • Provždy si zapamatuj další pravidlo: když Ti někdo na internetu bude nabízet něco, co zní tak lákavě, že se to nepodobá pravdě, nevěř mu – není to pravda.
  • Jestliže na internetu najdeš něco, o čem jsi přesvědčen, že je to nelegální, oznam to rodičům, ve škole učiteli. 

PRO RODIČE: 

  • Nechte se dítětem poučit o službách, které používá, a ujistěte se o jejich obsahu. Tím zlepšete svou znalost internetu. 
  • Nikdy svému dítěti nedovolte setkání o samotě s někým, s kým se seznámil na internetu, bez Vaší přítomnosti. Pokud k setkání svolíte, své dítě doprovoďte. 
  • Zajímejte se o internetové kamarády svých dětí stejně, jako se zajímáte o jejich kamarády ve škole. 
  • Základem při komunikaci rodiče s dítětem je otevřenost. Při nepříjemných zkušenostech dítěte s děsivým obsahem nebo nepříjemným člověkem není řešením trestat dítě nebo mu dokonce bránit používat internet, ale poradit mu, jak se v budoucnu nepříjemným zkušenostem vyhnout. Jak se rodič při podobné situaci zachová, určuje, zda se mu dítě svěří i v budoucnu. 
  • Na místo s nevhodným obsahem se může dítě dostat zcela náhodou. Pro tyto případy neexistuje stoprocentní ochrana a vyplatí se spíše vychovávat dítě tak, aby si podobné skutečnosti interpretovalo způsobem odpovídajícím jeho věku, protože s dítětem nemůžete trávit všechen volný čas. 
  • Riziko vstupu na stránku s nevhodným obsahem lze snížit jednak prostřednictvím možností zabudovaných přímo do internetového prohlížeče, jednak prostřednictvím speciálních programů obsahujících nepřetržitě aktualizovaný seznam stránek pro děti nevhodných. Tyto programy bývají k dispozici zdarma. 
  • Dávejte si pozor na soubory, které dítě z internetu stahuje a ukládá je na disk. 
  • Sledujte, kolik času dítě u počítače stráví. Nepohybuje se ve světě virtuálních her častěji než na hřišti? Nepohybuje se víc na chatu a nekomunikuje s anonymními osobami (skrytými za chatovými přezdívkami) častěji než se svými kamarády? Nepozorujete u něj projevy připomínající závislost na chatování či počítačových hrách? Nedovolte, aby virtuální realita dítě příliš pohltila! 
  • O radu při výchově dětí ke správnému užívání internetu můžete požádat pedagoga, psychologa či pracovníky internetových firem 

Více informací naleznete na následujících odkazech: 

http://www.bezpecnyinternet.cz/ 

https://www.internetembezpecne.cz/ 

http://www.seznamsebezpecne.cz/ 

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing