Projekt „Step Up Face the Challenges“ je určen pro žáky pocházející z 5 evropských zemí ve věku 12 - 15 let. Začlenění zdravého životního stylu do vzdělávání je jedním z nejzajímavějších výzev pro současné školní vzdělávání. V celé Evropě také probíhá diskuse o způsobech, jak motivovat žáky a studenty. Téma zdravého životního stylu přímo vede ke změnám v životě i osobním růstu. Nejde jen o znalosti o tom, co je pro naše tělo prospěšné, ale také o schopnost přijímat výzvy, které povedou k úspěchu. Není možné čelit těmto výzvám bez silné motivace. Díky tomuto projektu, tato spolupráce zasahuje nejen do našich škol, ale i za naše hranice a vnese do tříd evropský rozměr.
Chceme, aby si studenti uvědomili význam „zdravého životního stylu“, jeho přínosů pro tělo i mysl v každodenním životě život. Dále bychom chtěli, aby si studenti uvědomili důsledky svých rozhodnutí (jako je zanedbávání těla). Dále chceme, aby studenti posílili svou vůli tím, že přijmou výzvu a poté ji po určitou dobu udrží času (dokud se nestane nezbytnou a automatickou součástí jejich života). Výzvy také povedou k odhalení jejich vlastních způsobů osobního růstu prostřednictvím technik sebehodnocení a základů sebekoučinku. Chceme propagovat a podporovat mezikulturní vazby mezi školami v Evropě, aby se naše děti staly tolerantními vůči kulturám a přesvědčením toho druhého.
Hlavní koncept našeho projektu je založen na teorii malých kroků. Předpokládá stanovení malých zdravotních cílů v každodenního života, sledování vlastního pokroku, budování povědomí vedoucího ke zdravému životnímu stylu. Během projektového setkání budou v mezinárodních týmech diskutovat o svých postoj ích ke zdravému životnímu stylu a výzvám a připraví materiály (plakáty, fotografie, videa, koláže) k motivaci. Studenti se také budou setkávat online, sdílet své zkušenosti s výzvami, které si vybrali. Budou také dělat online týmové výzvy. Ve školních podmínkách budou žáci pěstovat bylinky. Udělají to výzkum toho, jaké vitamíny a minerály obsahují, jak ovlivňují zdraví a prezentovat recepty, kde je lze použít.
Nakonec každá škola uspořádá sportovní akci pro místní komunitu, např. běh, chůze nebo a soutěž. Tímto způsobem se studenti naučí proces organizace akce.
Partneři projektu
Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o., Česká Lípa
Instituto Comprensivo „Brigata Sassari“, Sassari, Sardinie, Italy
Cooperativa de enseñanza Narval, Cartagena, Spain
Collége F Mahé de Labourdonnais, Sainte-Clotilde, Réunion, France