• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • O škole
  • Projekty
  • Program Erasmus+
  • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
  • Erasmus+ KA1 2015
  • Základní informace
  • Podmínky přijetí
  • Výuka angličtiny
  • Základy programování
  • Wellbeing ve škole
  • Projekty
    • Program Erasmus+
      • Erasmus+ Partnerství škol
        • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
        • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
        • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
        • KA2 2019 - Energytech Journey
        • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
        • KA2 2017 - C.L.I.L.
        • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
        • Comenius 2013
      • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
        • Akreditace 2021-2027
        • Erasmus+ KA1 2018
        • Erasmus+ KA1 2017
        • Erasmus+ KA1 2016
        • Erasmus+ KA1 2015
    • eTwinning
      • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
      • Step up, Face the Challenge - 2020
      • Valentines 2017
      • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
      • Postcards - 1st March
      • Playing Maths in the Classroom
      • Faster, Higher, Stronger
    • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
    • Laterna Futuri
    • Česko-japonská spolupráce
    • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
    • Ukončené projekty
      • EU peníze školám
      • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
      • Let 's speak together
      • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
      • Škola v pohybu
      • Blended learning
      • Šablony pro Klíč
      • Centra pro udržitelnou budoucnost
      • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
      • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
      • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
      • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
      • Kariérové poradenství
      • Digitalizujeme školu
  • eBezpečnost
  • Hledáme - volná pracovní místa
  • Napsali o nás
  • GDPR
  • Výroční zpráva

Kalendář

Všechny události

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025
Velikonoční přání pro obyvatele Senior centra v Novém Boru
Velikonoční přání pro obyvatele Senior centra v Novém Boru
4. 5. 2025

Erasmus+ KA1 2015

Jazykové vzdělání pro pedagogy - otevřená cesta pro spolupráci 2015 - 2017

Projekty se v naší škole staly nedílnou součástí rozvoje školy. Snažíme se získat velice různorodé projekty zaměřené na spolupráci se zahraničními školami, rozvoj dovedností našich dětí, materiální vybavení školy, ale i na rozvoj dovedností našich pedagogů. V roce 2015 se nám podařilo získat grant na projekt z programu Erasmus Plus, který je realizován za finanční podpory Evropské Unie.

Hlavním důvodem realizace tohoto projektu je rozvoj jazykové vybavenosti pedagogů a vedení školy a rozšíření povědomí o různých kulturách v Evropě. Chceme, aby se škola zařadila do stále se rozšiřující sítě evropských škol, které spolu spolupracují na žákovských projektech, sdílí pedagogické a metodické zkušenosti, poznávají odlišnosti kultur a předávají si poznatky na úrovni vedení školy.

 Z tohoto důvodu řešení vidíme v zaměření se na jazykové vzdělávání pedagogů a vedení školy, k čemuž nám podstatně dopomohou jazykové kurzy v zahraničí. I krátkodobý jazykový kurz v zemi, kde se daným jazykem hovoří, podstatně dopomůže zvednout jazykovou úroveň všech zúčastněných a hlavně motivovat je k dalšímu studiu. Mnoho našich pedagogů již v současné době cizí jazyk studuje a má zájem své těžce nabyté znalosti a dovednosti v budoucnu využít ve svůj prospěch, ve prospěch dětí, které vzdělávají, a obecně ve prospěch školy. Postupně budeme absolvovat 8 kurzů v zahraničí, kdy účastníci budou z řad pedagogů 1. stupně i 2. stupně základní školy a vedení školy, čímž bude mít celý projekt dopad na podstatnou část školy.  

Ani o prázdninách naši pedagogové nezapomínají na sebevzdělávání a budou absolvovat kurzy v Anglii, Skotsku, Irsku, ve Španělsku i na Maltě. Jejich osobní zkušenosti dále využijeme nejen na hodinách zeměpisu. Také doufáme, že se nám podaří navázat nové kontakty a přátelství s dalšími pedagogy ze zahraničních škol.

Dopad projektu na pedagogy, vedení školy a především žáky školy bude klíčový v mnoha směrech. Především nám to otevře cestu pro efektivní spolupráci se školami v zahraničí. Každý učitel bude moci realizovat krátkodobý či dlouhodobý projekt, který bude přesně vyhovovat právě probíranému učivu v daném ročníku, což obohatí výuku a žákům otevře nové možnosti. Zapojení se do projektu eTwinning je dokonce jeden z ukazatelů přínosu celého projektu.

Z dlouhodobého hlediska znalost cizího jazyka pedagogům a vedení školy dále umožňují metodicky se vzdělávat v zahraničí a sdílet své metodické a didaktické zkušenosti. Věříme, že nám to otevře cestu k dalšímu uplatnění  metody CLIL (Content and Language Integrating Learning), kterou se v současné době snažíme aplikovat do výuky, a kterou bychom chtěli v budoucnu v naší škole podstatně rozšířit.

 I když jde o vzdělávání pedagogů, ti, kdo z tohoto projektu budou mít nakonec hlavní a největší užitek, jsou naši žáci.

Zkušenosti učitelů z jejich vzdělávání:

  • Mgr. Robert Mulár - Irsko
  • Mgr. Petra Plíhalová - Španělsko
  • Mgr. Milada Kyselovská - Skotsko
  • Mgr. Zuzana Ledvinová - Malta
  • Zuzana Wildová - Malta
  • Mgr. Veronika Rusková - Irsko
  • Ing. Martina Matoušková

Využití ve výuce

Mgr. Zuzana Ledvinová

Díky jazykovému kurzu na Maltě, který jsem absolvovala v loňském roce, se výrazně zlepšila úroveň mé angličtiny. Tento pokrok je pro mne důležitý nejen v osobním životě, ale především i pro mou práci. Již před kurzem jsem se snažila zařazovat metodu CLIL do svých hodin. Nyní je to však pro mne výrazně snazší, cítím se jistěji a mohu toho dětem více předat. CLIL využívám především v hodinách výtvarné výchovy a přírodopisu, ale také ve výchově ke zdraví a tělesné výchově. Velký úspěch u žáků sklidila například hodina s názvem Make your own cell. Žáci pracovali ve skupinkách, v nichž měli vyrobit model rostlinné a živočišné buňky. Kromě toho, že si zopakovali jednotlivé buněčné struktury a naučili se jejich anglické názvy, dokázali také vyrobit velmi názorné modely dle popisu postupu v anglickém jazyce. Zpočátku dětem přišel úkol náročný, ale velmi rychle začaly spolupracovat a komunikovat se mnou v angličtině. Navíc pro ně bylo velice příjemné spojení ručních prací s přírodopisem.

Zuzana Wildová

Díky příležitosti s Erasmem+ jsem se dostala až na Maltu, kde jsem se zdokonalila v mluvené angličtině a potrénovala gramatiku. Angličtinu jsem pravidelně využívala v hodinách CLILu, a byla jsem natolik motivovaná seznamovat se, že jsem se aktivně zapojila s dětmi do několika eTwinningových projektů. Se staršími žáky jsme mohli společně přemýšlet nad situací Malty, kde všichni domorodci mluví plynně anglicky a italsky. V hodinách přírodopisu jsme popisovaly různé druhy živočichů, kteří žijí v kolí našich domů. Jelikož jsem si na pobytu vyzkoušela práci s delším textem, předala jsem tuto zkušenost i svým žákům. Středně odborný text sice nepřeložili slovo od slova, ale vyzkoušeli si, že pokud rozumí klíčovým slovům a znají základy gramatiky, společnýi silami se dopátrají k tomu podstatnému. Velkou motivací pro sebezdokonálování v cizým jazyku jim byl i fakt, že se snáze domluví a mohou získat zajímavé přátele, jako já na kurzu. 

Příklad příprav na hodinu v CLIL: Mammals, On the Farm

Ing. Milada Kyselovská

V létě 2016 jsem se zúčastnila jazykového kurzu ve Skotsku. Cílem bylo zlepšit se v angličtině tak, abych mohla využívat s větší jistotou tento jazyk při výuce metodou CLIL.  V novém školním roce jsem se o to pokusila v hodinách chemie a zjistila jsem, že chemie je opravdu pro tuto metodu vhodná. Využívám ji hlavně při pokusech, protože se při nich používají často stejné pomůcky a žáci mají možnost si stálým opakováním zapamatovat novou slovní zásobu. Navíc se některé chemické metody využívají v různých oblastech chemie. Například metodu filtrace jsme se žáky popisovali anglicky již v úvodu roku, když jsme probírali učivo o jednoduchých směsích (voda, písek). Ale opakovali jsme ji také později při výuce o složitějších solích a dalších látkách. Žáci v 9. třídě již pak rozuměli mým pokynům při provádění experimentu. Mnozí se dokážou zeptat a komunikovat i mezi sebou. Navíc experimentální výuka s angličtinou baví i žáky, kterým tak cizí jazyk nejde, protože vidí, jak a co dělají ostatní žáci a časem i oni jednoduchým pokynům a základním slovům v angličtině také porozumí. 

Mgr. Robert Mulár

Díky svému pobytu v Irsku v létě 2016 se mi dostala spousta cenných zkušeností. Kurz byl zaměřený na metodu CLIL, tudíž jsem následně upravil a zavedl několik nových postupů a aktivit při používání této metody ve výuce matematiky. I samotná výuka anglického jazyka byla obohacena o několik principů načerpaných z kurzu.

V neposlední řadě jsem ovšem také měl možnost vyprávět o Irsku svým žákům. Jelikož jsem si tuto zemi zamiloval, činilo mi velkou radost předávat o ní informace dále. Zabrousili jsme společně do historie, ale zmínili jsme si i geografické dispozice a ukázali zajímavá místa na fotkách. Žáci se mimo jiné dozvěděli, že v Irsku se stále (často na cedulích) používá jazyk Old Gaelic, který průměrný dospělý Ir ovládá, ale zpravidla se komunikuje už jen angličtinou. Také se v této zemi často pořádají kulturně zábavné akce jako veřejné tancování s živou hudbou, apod. Na závěr jsme diskutovali o tamní kultuře a zvyklostech a odlišovali je od té naší.

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing