• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • Aktuality
  • Budoucnost hodnocení žáků - Kurz Erasmus+
Budoucnost hodnocení žáků - Kurz Erasmus+
9 9.2022
Luboš Fulín | 9. 9. 2022

Budoucnost hodnocení žáků - Kurz Erasmus+

Intelligent Assessment and Evaluations

Na konci srpna letošního roku jsem se zúčastnil kurzu “Intelligent Assessment and Evaluations”. Kurz se konal na ostrově Tenerife. Tématem kurzu bylo moderní hodnocení žáků. Toto je velmi aktuální téma, které nás v našich školách bude provázet v následujících letech.

Kurz se konal v krásném historickém městě La laguna a byl veden skvělou lektorkou Petrou Mundy. Většina kurzu byla na plněná praktickými cvičeními a informacemi které budu moci využívat ve své praxi každý den.

Kurz byl příležitostí nejen k odbornému vzdělání ale také k návštěvě překrásné přírody ostrova Tenerife.

Kurz byl opravdu velmi přínosný, doslova nabitý praktickými ukázkami a cvičeními, která využije ve své učitelské praxi.

Nejdůležitější poznatky které jsem si z kurzu odnesl.

V našich školách se  mění  mnoho věcí. Škola se zásadně proměnila od dob kdy ji navštěvovali rodiče současných žáků. Snažíme se zavádět moderní metody výuky, digitální technologie, žáci mají možnost navštěvovat školy v zahraničí, účastní se mnoha projektů a mimoškolních aktivit. 

Jedna věc se však od dob našich babiček nezměnila a tou věcí je známkování. Již desítky let, možná ještě déle se držíme zažitého známkování 1 až 5. Když naše dítě donese ze školy jedničku jsme spokojeni a vše je v pořádku. Pokud donese horší známku jakou informaci to rodičům podá? Jedinou informací je pro ně fakt, že jejich dítě něco neumělo a to je málo. Známka nemá přidanou hodnotu. Hodnocení žáků by mělo především ukázat na silné a slabé stránky a ne jen konstatovat, že něco není vpořádku. Navíc známka nic nevypovídá na příklad o tom jak k zadanému úkolu žák přistupoval, jak se choval, nebo jak spolupracoval s ostatními v týmu. Budoucnost hodnocení tedy ve zámkování rozhodně nehledejme.

Úkolem moderní školy je rozvíjet v dětech jejich silné stránky, rozvíjet jejich kompetence.

Správné hodnocení se neobejde bez pečlivého zadání úkolu a předem připraveného hodnocení. Zadání musí být nejen jasné, ale také detailní. Při zadávání je třeba používat vhodný jazyk a pokud je to možné rozčlenit zadání na dílčí úkoly od nejjednoduššího k nejtěžšímu.

S tím jak bude jejich práce hodnocena musí být žáci předem seznámeni, nejlépe formou tvz. rubrik, které mohou použít již v průběhu vypracování. Správné je také stanovit minimum, kterého musí být dosaženo, aby práce mohla být ohodnocena. Na tento styl zadávání a hodnocení je třeba děti zvykat ideálně již od nejnižších tříd. 

Důležitou součástí hodnocení také self-assessment (sebehodnocení) a peer-assessment (vzájemné hodnocení). 

Self-assessment učí děti přemýšlet o své práci a pokud jim položíme správné otázky motivuje je ke zlepšování. Žáci by se na zamyslet nad otázkami jako:

Co jsem se naučil?

Jak mi to pomůže?

Co bude následovat?

Bavilo mě to?

Jak by mě to bavilo víc?

Peer-assessment motivuje k zamyšlení nad ostatními v týmu, nutí k převzetí odpovědnosti za svoji roli v týmu a formuje vztahy mezi dětmi. V tomto případě se například ptáme:

Udělal spolužák svoji práci?

Pomáhal ostatním?

Nevyrušoval ostatní?

Chtěl bych s ním spolupracovat i příště?

Celkové hodnocení žáka tedy nemůže být založeno jen na základě jeho znalostí, ale do budoucna bude muset také zahrnovat přístup k zadávaným úkolům, integritu jeho přípravy jak doma, tak ve škole, jeho chování, týmovou práci a jeho předpoklady pro daný předmět.

Těmto uvedeným požadavkům známky, tak jak je používáme dnes již prostě nestačí.

 

Předchozí článek
Následující článek

Vyhledávání

Kalendář

Všechny události

Štítky

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing