• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • Aktuality
  • Erasmus - Projektové setkání - La Palma
Erasmus - Projektové setkání - La Palma
8 12.2022
Petra Plíhalová | 8. 12. 2022

Erasmus - Projektové setkání - La Palma


Druhé mezinárodní setkání na ostrově La Palma začalo 14. listopadu.
Tento mezinárodní projekt je určen pro žáky ze 6 evropských zemí ( La Palma - Kanárské ostrovy, Švédsko, Litva, Řecko, Slovinsko a ČR) ve věku 6 - 12 let. Matematická kompetence je jednou z klíčových kompetencí 21. století, proto se šest škol z různých evropských zemí rozhodlo obnovit a iniciovat výukové metody inovace vzdělávání pomocí začlenění používání digitálních nástrojů v matematice, aby byly děti více motivováni. Poslední roky ukázaly, že i když mluvíme o současné generaci jako o „digitální generaci“, neumí používat digitální nástroje pro učení a osobní organizaci.
Celá projektová doba je rozdělena do šesti období, kdy každá fáze je věnována jednomu matematickému tématu. Témata jsou: Odečítání a sčítání, Násobení a dělení, Zlomky, Matematický průměr, 2D geometrie a 3D geometrie.

Day 1

Moje pondělí

První den ve škole byl úžasný. Nejprve jsme se všichni seznámili a dostali jsme jmenovky. Potom jsme se přesunuli do tělocvičny, kde jsme zažili nádherné přivítání. Děti ze školky měly připravené vlaječky jednotlivých států a přivítaly nás hymnou našich států. Každá třída si připravila tradiční tanec jednoho z Kanárských ostrovů. Nádherné byly nejenom tance a hudba, ale i kulisy a kroje. Na závěr se nám představili učitelé, kteří také měli tradiční kroje.

Po slavnostním přivítání nás čekala prohlídka školou. Na škole se mi nejvíce líbilo veliké hřiště, kde si děti mohou o přestávce zahrát různé hry. My jsme zde vždycky svačili. Škola měla také nádherný výhled na oceán a skály

Každý den jsme měli společný oběd ve školní jídelně. Jídlo jsme dostávali na speciální tác postupně. 

Po obědě si nás rodina vyzvedla a odvezla domu. Bydlela jsem v úžasné rodině. Moje kamarádka se jmenovala Julieta.

V rodině mne uvítali babička a dědeček, kteří moc neuměli anglicky, takže jsme používali překladač a vše jsme zvládli. Dědeček byl moc vtipný, společně jsme si i několikrát zatančili. Po mém příletu se také slavily babičky narozeniny.  V rodině byla i 2 štěňátka - kluci. Celá rodina mi připadala moc šťastná. Měla jsem svůj samostatný pokoj. Maminka Juliety byla moc hodná a milá. Hodně často byly k jídlu těstoviny a ty mám ráda. Překvapilo mne, že opravdu pozdě večeří. Večeřeli jsme každý den až před desátou hodinou.

Byla jsem nadšená z přírody, která zde je. Miluji moře a to jim zde moc závidím. Nádherné jsou také černé pláže, které zde jsou.

Jsem moc ráda, že jsem se mohla tohoto výjezdu zůčastnit. Nikdy na to nezapomenu a doufám, že s Julietou budeme i nadále kamarádky.

Karolína Dolejší, 4.A

Day 2

Druhý den našeho mezinárodního setkání se nesl v duchu poznávání a plnění marematických úkolů. Navštívili jsme Národní park Caldera de Taburiente. Autobus nás vyvezl na vyhlídku Mirador de La Cumbrecita a odtud jsme se vydali na sestup do údolí a přitom jsme plnili matematické úkoly. Po 7 km sestupu jsme si užili obědový piknik pod eukalipty a vydali se podívat na činnou sopku, která před rokem pohřbila kus ostrova.
Tento krásný den jsme zakončili u moře.

Návštěva sopky

Vzbudil jsem se okolo sedm ráno, tak jsem si šel pro tašku a šel jsem dolů si dát cereálie s mlékem. Volali mně k autu se kterým jsme jeli do školy. Když jsme přijeli do školy, tak nás kontrolovali jestli máme vše na výlet, kdyby ne tak by to byl průšvih. Autobusem  jsme jeli se podívat na dokument o sopce. Dokoukali jsme dokument a další zastávka byly soutěže kde jsme byly rozdělený na dvě skupiny.Obě dvě skupiny šli po stejné cestě a plnili  matematické úkoly, některé byly těžké a nějaké zase lehké. Často jsem ty příklady nevypočítal sám.K celé výpravě jsme měli průvodce, který nás na úkoly vždy upozornil.Celá výprava byla po lesní cestě a na jejím konci jsme zase nasedli do autobusu, který nás odvezl se podívat na sopku. Já jsem si myslel, že ta sopka bude hodně velká, ale divil jsem se protože tomu tak nebylo, byla malá jako slon. Návštěva sopky byla krátká asi 5 minut. Okolí sopky bylo celé černé. Nikdy jsem tak černou zem neviděl. A zase šup do autobusu, který nás odvezl na picnic neboli oběd. Měli jsme španělskou omeletu, španělské krokety a na všem jsem si moc pochutnal. A zase tím autobusem, který nás vozil celý den, hurá do školy. Už na začátku jsem si myslel, že to bude únavné a bylo to tak, byl jsem úplně unavený.

Vždy po škole jsme zůstali v jídelně, jako kdyby to byla družina. Tam jsme vždy koukali na hezké pohádky pro děti. Adriany tatínek a maminka nás vždy vyzvedávali hodně pozdě. Když už nás v jídelně zbylo málo, tak jsme se přesunuli do školky, která byla hned vedle jídelny. Byla to někdy hodně velká zábava, protože nám dovolili hrát fotbal na malém venkovním  plácku. Pak nás vyzvedli rodiče a jeli jsme domů. Doma jsme s Lukášem tancovaly Just Dance na jejich nintendu.

Užil jsem si to hodně.

Matúš Pavlovič 5.A

Day 3

Naše mezinárodní setkání na Kanárských ostrovech utíká neuvěřitelně rychle. Máme za sebou další parádní den. Tentokrát jsme měli program celý den ve škole. Navazovali jsme na aktivity, které jsme začali na výletě v Národním parku. Měli jsme několik workshopů a také hodin matematiky, které vedli zahraniční učitelé. Nesměla chybět ani velká přestávka, kterou jsme trávili na hřišti s úchvatným výhledem na moře.

Day 4

Ve čtvrtek nás čekal sportovní den. Učili jsme se tradiční sporty a užili si několik matematických aktivit. Nejvíce se nám líbilo to, že jsme mohli být celý den u moře a na pláži s černým pískem. Na závěr nemohlo chybět koupání v moři.

Den na pláži

Vzbudil jsem se v 7:00 ráno, bylo krásné slunné počasí. Felipe nás odvezl do školy. Věděl jsem, že čtvrtek budeme trávit na pláži, řekly nám to paní učitelky, ale netušil jsem, co tam budeme dělat. 

Na pláži jsme se rozdělili do družstev a španělský pan učitel nám vysvětlil, co máme dělat. Byly to 3 tradiční kanárské hry. První hra, kterou jsem hrál byla o tom, že jsem musel míčkem trefit malá víčka, která byla na kuželu. Za každé trefené víčko jsem získal bod. Na druhou hru jsme potřebovali kruh, míč a tyč. Hrálo více hráčů. Jestli jsem to dobře pochopil, jeden hráč házel míček do kruhu a já měl tyčí míček odrazit, aby se netrefil dovnitř kruhu. On měl také svůj kruh, a my jsme mu měli v něm vyhrabat díru. Třetí hra byl tradiční kanárský zápas, jeden proti jednomu. Vyhrál ten, který první položil protihráče na zem. 

Po hrách byla velká koupačka v moři. Byly tam docela velké vlny a to byla velká zábava. Hodně jsem si to užil. Na La Palmě mají černý písek!

Na oběd jsme šli do školní jídelny. Byla dýňová polévka a pečené kuře s brambory. Jejich jídla jsou velmi odlišná od českých jídel. Něco mi chutnalo více a něco méně. 

Po obědě jsme čekali na Adriany rodiče. Odvezli nás k nim domů. Po celém dni na pláži jsem byl unavený, Matúš také, tak jsme byly doma a hráli jsme just dance a ostatní hry. 

K večeři byl Mekáč :D 

Lukáš Vacek, 5.A

Day 5

Poslední den ve škole jsme si užili. Nejprve jsme dokončovali projektové aktivity a pak nás čekala taneční hodina. Učili jsme se několik tanců a užili si u toho hodně legrace.
Na závěr jsme celé setkání slavnostně ukončili.
Byl to naprosto úžasný projektový týden.

Smutné loučení

V listopadu jsem trávila společně se spolužáky ze školy týden na La Palmě na programu Erasmus. Každý den jsme měli ve škole nabitý program společně se všemi zahraničními dětmi, co školu přijeli navštívit.

V pátek jsme ve škole společně pracovali ve dvouch nebo ve třech lidech a dělali jsme nějaká matematická cvičení. Např: do určitého času vypočítat nějaké příklady na dělení nebo násobení nebo taky plus a mínus, byla to zábava. Odpoledne jsme šli  do místní tělocvičny a tam nás učili tančit upravenou Makarenu. Byli tam dva tanečníci podle kterých jsme tancovali. Učili nás i další tance. Moc nás to  bavilo, ale bylo tam takové teplo, že  jsem byla úplně mokrá a zmožená. :D. Poté  jsme dostali certifikáty za učast Erasmu. Následoval oběd, bylo kuře s bramborami. Mě to osobně velmi hodně chutnalo. Vždy po obědě nás vyzvedávaly naše rodiny.

 Má rodiny u které jsem bydlela  se skládala z mé kamarádky Julie její mamky Montsery a tatínka Tona a Julin bratr Marcos a jejich babičkou. S rodinou jsem vždy večer vyrazily někam ven. Večery s mou rodinou byly vždy ze všeho nejlepší. Neuměli moc anglicky jen maminka, ale vždy jsme si porozumněli. Ukazovali mi město a pak vyrazili na jídlo. Seznámila jsem se i španělskými kamarády má rodina u které jsem hostovala byla super.

Když jsem odlétala bylo mi moc smutno :D.Určitě bych se tam chtěla vrátit a vidět ještě jednou černé pláže.

Bětka Beranová 6.A

Předchozí článek
Následující článek

Vyhledávání

Kalendář

Všechny události

Štítky

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Výlet na Havraní skály
Výlet na Havraní skály
26. 6. 2025
Exkurze do přírodní rezervace Klíč
Exkurze do přírodní rezervace Klíč
25. 6. 2025

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing