• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Wellbeing ve škole
    • Projekty
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • OP JAK - Klíč ke vzdělávání
      • Laterna Futuri
      • Česko-japonská spolupráce
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
        • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
        • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
        • Kariérové poradenství
        • Digitalizujeme školu
    • eBezpečnost
    • Hledáme - volná pracovní místa
    • Napsali o nás
    • GDPR
    • Výroční zpráva
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Hravá jóga
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Zaniklá řemesla
        • Dramatický kroužek
        • Figurková školička
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Přírodovědný kroužek
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
    • Schránka důvěry
    • eBezpečnost
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Klinický logoped
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
    • eBezpečnost
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • Aktuality
  • Metodický kurz v Galway: Motivace žáků
Metodický kurz v Galway: Motivace žáků
26 7.2024
Petra Plíhalová | 26. 7. 2024

Metodický kurz v Galway: Motivace žáků

Motivace žáků prvního a druhého stupně základní školy

Když jsem se rozhodla zúčastnit metodického kurzu v irském městě Galway, měla jsem jasný cíl – prohloubit své znalosti o motivaci žáků prvního a druhého stupně základní školy. Po několika dnech intenzivního školení jsem se vrátila domů plná inspirace a nových nápadů. Ráda bych se s vámi podělila o několik klíčových bodů, které jsem se naučila.

Důležitost motivace žáků v dnešní době

Motivace je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují úspěch žáků ve škole. V dnešní digitální době, kdy děti čelí neustálému rozptylování, je motivace klíčová pro udržení jejich pozornosti a zájmu o učení. Motivovaní žáci jsou schopni lépe se soustředit, mají větší chuť k učení a dosahují lepších výsledků. Motivace také podporuje jejich sebevědomí a pomáhá jim rozvíjet se nejen akademicky, ale i osobnostně.

Druhy motivací

Motivaci můžeme rozdělit do dvou hlavních kategorií: vnitřní a vnější.

    •    Vnitřní motivace pochází zevnitř samotného žáka. Je to touha učit se, objevovat nové věci a rozvíjet své schopnosti. Vnitřně motivované děti mají tendenci být zvídavé a užívají si samotný proces učení.

    •    Vnější motivace je poháněna externími faktory, jako jsou odměny, známky nebo pochvaly. I když vnější motivace může být účinná, je důležité ji vyvažovat s vnitřní motivací, aby žáci nebyli závislí pouze na vnějších podnětech. Bohužel, v současném školství převládá ta vnější, a proto žáci obecně ztrácí motivaci k učení každým rokem více a více.

Strategie pro aktivizaci žáků

Aktivizace žáků je metoda výuky, při níž žák s menší či větší mírou samostatnosti (za větší či menší podpory a řízení učitele) dospívá vlastní činností k novým poznatkům. Zní to velice nemožně s porovnáním dnešních běžných vzdělávacích metod ve školství, ale malými krůčky to možné je. Existuje mnoho strategií, jak aktivizovat žáky a udržet jejich zájem o učení. Některé z těch nejúčinnějších zahrnují:

    1.    Zapojení žáků do procesu učení – umožněte jim, aby se podíleli na rozhodování o tom, co a jak se budou učit.

    2.    Používání různých výukových metod – kombinace tradičních a moderních metod, jako jsou projekty, hry, diskuse a digitální technologie.

    3.    Poskytování zpětné vazby – pravidelná a konstruktivní zpětná vazba pomáhá žákům vidět jejich pokrok a oblasti, kde se mohou zlepšit.

    4.    Podpora spolupráce mezi žáky – práce ve skupinách podporuje sociální dovednosti a vytváří pozitivní atmosféru ve třídě.

Principy univerzálního designu ve vzdělávání

Univerzální design ve vzdělávání (UDL) je přístup, který se snaží vytvořit výukové prostředí přístupné pro všechny žáky bez ohledu na jejich individuální rozdíly. Tento termín byl pro mě novinkou, ale zahrnuje mnoho metod, které se již používají. Základní principy UDL zahrnují:

    •    Poskytování různých způsobů prezentace – například použití vizuálních, auditivních a kinestetických metod.

    •    Nabídka různých způsobů vyjádření – umožnění žákům vyjádřit své znalosti různými způsoby, jako jsou eseje, prezentace nebo projekty.

    •    Zajištění různých způsobů zapojení – motivace žáků prostřednictvím relevantních a zajímavých aktivit.

Možnosti a techniky hodnocení ve třídě

Hodnocení je důležitou součástí vzdělávacího procesu. Kromě tradičních testů a zkoušek je důležité využívat i formativní hodnocení, které poskytuje průběžnou zpětnou vazbu a podporuje učení. Mezi efektivní techniky hodnocení patří:

    •    Sebehodnocení a vzájemné hodnocení – žáci se učí hodnotit sami sebe a své spolužáky, což podporuje reflexi a sebekritiku.

    •    Portfolio – shromažďování prací žáků, které dokumentují jejich pokrok a úspěchy.

    •    Rubriky – jasně definované kritéria hodnocení, která žákům pomáhají pochopit, co se od nich očekává. Rubriky jsou součástí mých hodin již několik let a potěšily mě nové tipy, jak je využívat.

Irská kultura

Galway, kde se kurz konal, je město bohaté na irskou kulturu a tradice. Irská hudba, tanec a literatura jsou neoddělitelnou součástí každodenního života. Galway je známé svými hudebními festivaly a živými pouličními představeními. Lidé jsou zde přátelští a pohostinní, což jsem zažila na vlastní kůži během pobytu. Typická irská kuchyně, jako jsou ryby a brambory, mě také nadchla svou jednoduchostí a chutí. Rybí polévku “chowder” prostě musíte ochutnat.

 

Kurz v Galway byl pro mě nezapomenutelnou zkušeností, která mi poskytla mnoho užitečných nástrojů a inspirací pro práci se žáky. Věřím, že s novými poznatky dokážu lépe motivovat své žáky a vytvořit pro ně podnětné a příjemné výukové prostředí.

 

Předchozí článek
Následující článek

Vyhledávání

Kalendář

Všechny události

Štítky

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Den dětí na 1.stupni 2025
Den dětí na 1.stupni 2025
4. 6. 2025
Český den proti rakovině 2025
Český den proti rakovině 2025
14. 5. 2025

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing